søndag 12. januar 2014

Shitpomfritt vi er i gang!

Jeg er så glad for å endelig kunne dele litt nytt hva angår oppussing av kjellerstuen vår!

Vi har lenge følt behov for litt ekstra plass, 5 mennesker og 1 hund trenger jo tross alt litt boltreplass. Tidligere i høst ble den tidligere matboden rivd, vegg-til-vegg-teppet i den gamle stue-delen ble fjernet, og vi fikk satt inn peis.

Før helgen begynte vi så vidt med malingen. Jeg malte muren mens Tommy tok taket. Mens jeg lå syk i går fikk min effektive mann unna første strøk på veggene, i fargen lys lin. Til uken er det strømmen som skal fikses, jeg skal male dørene der nede, samt at vi får lagt varmen i gulvet. Målet er å være ferdig innen Johannes sin dåp den 26.januar. Med andre ord, her er hverken tid til sykdom (!) eller å ligge på latsiden.

Bildet under viser utgangspunktet. Døren til høyre er inn til vaskerommet, den rett frem er til kjellerstuen, mens den til venstre er til matboden.



Som nevnt over har vi rivd matboden, slik at det er ett stort rom. Bildet under viser hvordan det så ut her før vi begynte å male.


Gleder meg til å vise frem det endelige resultatet!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar