søndag 3. november 2013

Drømmedag(er)

Når vi kjøpte huset for 1 års tid siden var hagen full av flotte bed, grønne busker, frukt og bær. Frukt- og bærbuskene har fått stå, men det meste annet er nå fjernet.
Det er grenser for hvor mye hagearbeid jeg vil prioritere tiden min på, de få ukene i løped av sommeren vi har finvær vil jeg heller nyte dagene med familien, enn å luke ugress.

I den forbindelse fikk vi denne uken besøk av en gravemaskin som dro opp alle buskene nedenfor terassen, samt fjernet en trapp i hagen. Isak fikk lov til å sitte på i gravemaskinen, noe som var stor stas! Han var kjempestolt, og storkoste seg. Ingenting sier vel drømmedag mer enn det?!



I morgen er det nok mellomste jenta vår sin drømmedag, da hun skal få lov til å besøke avdelingen i barnehagen som hun skal starte i. Hver eneste dag vi har levert Isak har hun lengtet og lengtet, endelig er det hennes tur. Hun har grått sine modige tårer når vi har reist hjem på morgenen, så at barnehagestarten ble fremskyndet er nok en liten drøm som går i oppfyllelse for henne. Hun var så heldig å få plass litt tidligere enn planlagt, men blir fortsatt hjemme 50% med meg. Jeg syns det er veldig rart og vemodig at lille jenta mi allerede skal i barnehagen, samtidig som jeg vet at hun kommer til å digge det. Men ved å starte opp 50% nå får vi jo fortsatt kost oss masse hjemme. På fredag var jeg nede i kjelleren og fant frem sekk til henne. Det endte med at hun resten av dagen gikk rundt i stua med sekk på ryggen. Hvis man kunne sprekke av stolthet hadde hun gjort det da!

 
Denne helga har for oss vært rolig, avslappende og meget koselig. Lørdag fikk vi unna masse i hagen, Tommy fjernet bl.a enda flere busker og kratt. Isak fikk være med å kjøre lastebil og hjelpe til, noe som alltid er veldig stas. I dag har vi hatt kjempekoselig besøk av mamma, pappa, tante Ida og onkel Jonas. Nok en drømmedag for våre små, med andre ord!
 
Nå er vi ladd for en ny uke!
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar